اشعار شاعر و مداح اهل بیت علیهم السلام حسین رضایی (حیران)

وَ بِشُکرِکَ مادِحَة

بسم الله الرحمن الرحیم

ای حاضر دوران منم آن غایب کویت
صد وای که من دیده ی بیدار ندارم

حسین رضایی (حیران)

نوحه -زمینه98

شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۰۳:۴۰ ب.ظ

حضرت مسلم علیه السلام

مسلمم مسلمم سفیر و نایب الحسینم

مسلمم مسلمم از جفاها به شور و شینم

تنهای تنها شدم یا مولا

جان زهرا حسین کوفه میا

کوفه میا

یاحسین یابن الزهرا

یاحسین یابن الطاها

یا حسین کوفه میا

یاحسین کوفه میا ۳

###

ای جانا ای جانا جان مسلم به مدینه برگرد

مولانا مولانا به چشم تر سکینه برگرد

اینجا شهر کینه و نیرنگه

اینجا جواب سلامت سنگه

شهر جنگه

واویلا از این مردم

مسلم شد سر در گم

کشته ی غدیر خم

یا حسین کوفه میا ۳

حسین رضایی.محرم ۹۸

-----

ورودیه کربلا

انزلوا انزلوا  هاهنا محط رحالنا

انزلوا انزلوا هاهنا مذبح اطفالنا

آنهایی که از کینه لبریزن

اینجا خونهای ما را می ریزن

واویلتا

قرار آخر اینجاس

وعده با دلبر اینجاس

پایان سفر اینجاس

واویلا واویلتا

####

برادر این صحرا چه پر آشوبه و چه دلگیره

رحمی کن به اشکم  که از زندگی خواهرت سیره

بر دلم غصه ها و واهمه

یابن الیاسین و یابن فاطمه

یابن الزهرا

به جان  زهرا قسم

تویی تو همه کسم

برایت دلواپسم

یا حسین یابن الزهرا

حسین رضایی .محرم۹۸

----

حضرت رقیه سلام الله علیها

ابتا ابتا از هجر روی تو می میرم

ابتا ابتا دیگه از این زندگی سیرم

پس بابا کی از سفر می آیی

چراغ امید ما کجایی

یا ابتا

ابتا خسته منم

بال و پر بسته منم

پهلو شکسته منم

ابتا بابا حسین

####

از وقتی از ناقه روی خار صحرا غلتیدم

از زانو از پهلو از صورت از بازو پاشیدم

زجر ملعون ظالمانه می زد

ناسزا می گفت و حرفای بد

یا ابتا

صورتم گشته کبود

از ظلم قوم یهود

جرم من بابا چه بود

ابتا بابا حسین

حسین رضایی.محرم ۹۸

----

طفلان حضرت زینب

برادر برادر این دوگل نذر بچه هایت

برادر برادر  سرمه ی چشمشان خاک پایت

اگر کم باشد سن وسالشان

عاشورایی شده احوالشان

برادرم

این دوتا شیر نرند

وارثان حیدرند

یک روح و دو پیکرند

یا حسین جانم حسین

####

دایی جان دایی جان  تورا قسم به جان مادرت

دایی جان دایی جان ما را نما سرباز اصغرت

ما هم مثل قاسم و اکبریم

رخصت دهی همچون شیر نریم

دایی حسین

امیری نعم الامیر

امیری ای بی نظیر

امیری راهم نگیر

امیری نعم الامیر

حسین رضایی.محرم۹۸

----

حضرت عبدالله بن الحسن

دلگیرم ای خدا قافله رفته و جاماندم

می میرم از هجران در بین غمها تنها ماندم

اگر چه هستم من کم سن و سال

عمه جان می روم سوی گودال

ای وای عمو

عمه تنها شد عمو

غرق غمها شد عمو

اربا اربا شد عمو

واویلا عموی من

####

عموجان عموجان بین غرق احساسم ای عمو

عموجان عموجان شاگرد عباسم ای عمو

هم تو را دلدار و هم یاورم

شرزه شیر حق مثل حیدرم

ای وای عمو

واویلا ای بی کفن

واویلا دور از وطن

واویلا عموی من

واویلا عموی من

حسین رضایی.محرم۹۸

-----

حضرت قاسم علیه السلام

عموجان عموجان تشنه ام تشنه ی جام عسل

عموجان عموجان قاسمم فرزند شیر جمل

دیگر نمانده صبر و قرارم

اکبر رفته و طاقت ندارم

ای عموجان

تشنه ی شهادتم

سردار رشادتم

معنی شجاعتم

عموجان عمو حسین

####

عموجان عموجان افتادم از پشت فرس عمو

عموجان عمو جان عمو بفریادم برس عمو

گل بودم و گردیده ام گلاب

سوی یتیم حسنت شتاب

ای عمو جان

قاسم پرپر شده

مانند اکبر شده

هم رزم اصغر شده

عمو جان عمو حسین

حسین رضایی.محرم۹۸

-----

حضرت علی اصغر علیه السلام

لالایی لالایی لالالا  لالایی اصغر من

لالایی لالایی  کم دست وپا بزن در بر من

ای ذبح ششماهه ی عطشانم

خونت پاشیده روی دامانم

واویلتا

ای گل پرپر من

سرباز آخر من

واویلا اصغر من

واویلا واویلتا

#####

لالایی لالایی خنده ات دل بابا را برده

لالایی لالایی مادرت در خیمه ها پژمرده

ای گل زیبای آل حیدر

غنچه ی نشکفته گشتی پرپر

واویلتا

علی جان ای سربازم

علی جان ای جانبازم

علی جان ای همرازم

واویلا واویلتا

حسین رضایی.محرم۹۸

-----

اکبرم اکبرم چراغ دل خیمه ها تویی

اکبرم اکبرم  موذن کرب و بلا تویی

تو می روی و جانم می رود

کم کم قامتم کمان می شود

ای اکبرم

ای جانم ای جانانم

ای روح و ای ریحانم

تویی تو تو درمانم

اکبرم ای اکبرم

####

اکبرم اکبرم اربا اربا شدی دلاورم

اکبرم اکبرم تو را چگونه  تا خیمه برم

دست و پا می زنی و  می میرم

بعد تو بابا از دنیا سیرم

ای اکبرم

ای خدا اشکم چکید

اکبرم در خون تپید

واویلا زینب رسید

اکبرم ای اکبرم

حسین.رضایی.محرم۹۸

-----

حضرت اباالفضل علیه السلام

اباالفضل اباالفضل ساقی و سردار و سرلشکرم

اباالفضل اباالفضل یار وفادار و یل حرم

امید طفلان و مخدرات

علمدار قتیل العبرات

ابوفاضل

اباالفضل علمدارم

اباالفضل سپهدارم

اباالفضل ای دلدارم

اباالفضل ابوفاضل

####

اباالفضل اباالفضل ای تشنه بر لب آب فرات

اباالفضل اباالفضل باب المرادی و باب حاجات

یا کاشف الکرب عن وجه الحسین

الدخیل الدخیل ای نور عین

ابوفاضل

اباالفضل ای مه جبین

ای گل ام البنین

معنی حبل المتین

اباالفضل ابوفاضل

حسین.رضایی.محرم۹۸

-----

شب عاشورا

برادر برادر  حرف هجران مزن جان خواهر

برادر برادر حالا که می روی مرا ببر

تو می دانی که بی تو می میرم

این شب عاشورایی دلگیرم

برادرم

برادر تنها مرو

به جان زهرا مرو

لااقل فردا مرو

واویلا واویلتا

####

برادر برادر  دیدم که خار از صحرا می چیدی

برادر برادر بمیرم آه از دل می کشیدی

یا دهر اف لک بر لب داری

بر دل خواهرت غم می کاری

واویلتا

ای جان و جانان من

ای درد و درمان من

ای روح و ریحان من

واویلا واویلتا

حسین.رضایی.محرم۹۸

التماس دعا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی